Aanbod

Is dit herkenbaar?

  • Is jouw kind onzeker over wat het kan of doet? 
  • Maakt jouw kind een gespannen indruk, trekt het zich terug of vertoont het juist heel druk gedrag?  
  • Vindt jouw kind het moeilijk contact te maken met andere kinderen? 
  • Oefent jouw kind zich op school en thuis een slag in de rondte, maar willen de resultaten nog niet komen? 
  • Vindt jouw kind het moeilijk zijn hoofd bij één taak te houden en is de ochtendroutine of het werken op school nog één chaotische toestand? 
  • Draait jouw kind nog regelmatig letters of cijfers om? 
  • Vormen activiteiten als fietsen, zwemmen of schrijven een uitdaging voor jouw kind? 

Als je één of meer van bovenstaande vragen met ja kan beantwoorden…

Hoe fijn is het dan dat iemand even met jou mee kan kijken en denken? Elk kind verdient het om zich goed en ontspannen te voelen. Alleen als je je fijn voelt kom je tot doen en dus tot leren. 

Gun jij jouw kind…?

  • Dat het zich meer ontspannen en blij voelt?  
  • Dat het leert hoe je met dingen omgaat die spannend of moeilijk zijn? 
  • Dat het zicht krijgt op zijn of haar sterke eigenschappen?
  • Dat het zich vrij kan bewegen en letterlijk en figuurlijk in balans is? 
  • Dat het meer zelfvertrouwen krijgt?
  • Kortom; dat het weer lekker in zijn of haar vel zit? 

Laat mij Jullie helpen!

Met meer dan twaalf jaar ervaring als leerkracht in het basisonderwijs weet ik hoe de ontwikkeling van kinderen verloopt. Ik weet wat er op school van ze gevraagd en verwacht wordt en ik weet ook dat dit voor sommige kinderen een hele grote uitdaging kan zijn. Deze kinderen zijn vaak hele harde werkers, maar al dat werken wordt nog niet beloond.  Je ziet het, maar wat moet je er aan doen? Terug naar de BASIS, is mijn antwoord. En dan niet in de zin van letters flitsen of de splitsingen tot 10 oefenen. Voor sommige kinderen zal dit voldoende zijn, maar vaak zien we dat we met deze kinderen terug moeten naar hun EIGEN basis; hun lijf. Het kind moet weer in balans komen; zowel letterlijk als figuurlijk. 

Want hoe fijn zou het zijn..?

 

 

 

  • Als je kind geen last meer heeft van buikpijn of hoofdpijn veroorzaakt door stress? 
  • Als je kind weer plezier krijgt in oefenen en leren? 
  • Als je kind niet meer wakker hoeft te liggen van een spreekbeurt of presentatie? 
  • Als er thuis geen strijd meer is rondom huiswerk of andere zaken? 
  • Dat je kind weer energie heeft om dingen te ondernemen zoals lekker spelen met vriendjes? 
  • Dat zwemles of schrijven (weer) soepel gaat, zonder fysieke belemmeringen?
  • Als jouw kind dus wel weer lekker in zijn of haar vel zit! 

01.

Gratis kennismaken

Een kennismakingsgesprek is kosteloos en geheel vrijblijvend. In een (telefonisch) gesprek van maximaal een half uur bespreken we waar jullie tegenaan lopen en kijken we of ik iets voor jullie kan betekenen.

02.

screening

Voor de screening bespreken we een vooraf door jullie ingevulde vragenlijst en hulpvraag. Tijdens de screening kijk ik o.a. naar mogelijk actieve reflexen, de oogsamenwerking en de lateralisatie.

Als het voor iedereen goed voelt plannen we een eerste sessie. Gemiddeld duurt de screening 60-90 minuten.

03. Coaching

 Aan de hand van de intake en de resultaten van de screening stel ik een persoonlijk plan op. Welke stappen gaan we zetten om jouw kind weer lekker in zijn of haar vel te laten komen? Een sessie duurt 60 minuten, hiervan werk ik ongeveer drie kwartier 1-op-1 met uw kind. Hierna vertellen we je graag wat we tijdens de sessie gedaan hebben en geef ik een oefening mee voor thuis. Hoeveel sessies er nodig zijn, is afhankelijk van de hulpvraag.     

04. oefeningen

Na de sessie zal ik oefeningen meegegeven waarmee jullie thuis aan de slag kunnen. Mijn doel is dat ouder(s) en het kind zoveel mogelijk samen en op speelse wijze ‘aan het werk’ gaan, Ik kijk hierbij ook wat passend is voor jouw kind. Deze oefeningen versterken de activiteiten die we tijdens de sessies doen om een zo groot mogelijk resultaat te behalen. 

05. Evaluatie

  Na een aantal sessies plannen een tussenevaluatie in om te bekijken hoe het er voor staat. Hierin wordt de voortgang besproken. Wanneer het doel van je kind is behaald hebben we een eindevaluatie. Hierin bespreken we onze ervaring en bevindingen. 

‘Children are not things to be molded, but are people to be unfolded’

Jess Lair